Santos

Santos
Vår nya bostadsort

11 oktober, 2011

En mulig dag

Då ska jag försöka göra något jag inte är så förtjust i, ”blogga” men jag ger det en liten chans nu när det ändå är så molnigt ute, fast ändå 22°C.

Har för en stund sen varit nere i restaurangen och ätit frukost. Det blev två mackor med nån spicy form av mortadella mackor, honungsmelon, exotisk färsk papaya som smakar jätte udda (äter hellre den prefabricerade på burk hemma i Sverige om man nu vill att det ska smaka bättre eller så låter man bara bli). Men! De har det godaste kaffet jag någonsin druckit! Tänk er arabiskt kaffe, den där jätte starka, men i en stor kopp och inte lika så stark. Starkare än lagom, men len och fyllig. Så när jag kommer hem till Sverige så är det dags för en ny kaffe jakt.

I och med att det här är mitt första blogg inlägg och det är på grund av att solen är dold bakom molnen så kan ni ju gissa varför jag inte skrev något igår J

Igår var det nämligen inte ett moln på himlen och 28°C. Så jag passade på att promenera runt ett bra tag (typ 3 timmar) för att bekanta mig med omgivningen. Gick ner till stranden för att checka läget. Inte så många där, det är ju arbetsdag för det flesta. Det var väl några som badade, men gissar på att det var turister. Brassar badar inte på våren.

Ska ta och bada nästa soliga dag tänkte jag. Kanske ska ta och anstränga mig för att smälta in med alla de andra på stranden.

Det betyder:

En total vaxning (kan lämna kvar ögonbrynen och en kalufs på skallen)

Minimala Speedos som knappt täcker rumpan

Ungefär ett 6 - 100 pack på magen (tror de spelar in uppföljaren till ”300” här)

Nog om stranden. Tog en sväng på lite andra gator här i Santos för att hitta bra matställen att komma tillbaka till med Lydia. Lite svår att se vilka restauranger som är bra och vad de serverar eller vad för typ av restaurang det är mitt på dagen. Blir lättare att kolla på kvällen när folk faktiskt sitter och äter.

Nu orkar jag inte skriva mer, så ni får ha det så bra till nästa gång.

Ska ta och göra något nyttigt nu… tror jag

Ha det gott

"-Har nån sett min ena strumpa?

-Nääää....

-Min andra strumpa då?"

1 kommentar: