Santos

Santos
Vår nya bostadsort

12 oktober, 2011

Mentaliteten i Brasilien




Saker jag lagt märker till i Brassarnas mentalitet:

1)      De är för blyga att säga till om man missat ett möte som man borde vara på. 
Imorse missade jag tre gruppmöten efter varandra, och då var jag bara några meter bort ifrån platsen som min grupp samlades på. 

2)      Brassar vill/gillar inte att tappa hakan. 
Om man frågar de hur arbetet går svarar de att allt är bra, att det inte finns några problem vilket gör mig konfunderad för det finns inget sånt paradisiskt tillstånd i en produktion. 

3)      Överskattar sin körförmåga vad gäller motorcyklar. 
Motorcyklarna upplevs som flugor. De dyker upp från ingenstans på var sin sida av bilen när man minst anar det speciellt när man planerar att svänga. 
Kort sagt I R R I T E R A N D E. 


4) De är för stora i sinnet.
De lever ganska isolerat från omvärlden och ingen kan engelska som inte jobbar på internationella företag. 190 miljoner brassar behöver inte lära sig engelska. Vem är då pruttsverige med sina ynka 9 miljoner att säga emot? 


5) Oavsett vad, finns det alltid tid för fotboll och träning
Undrar du hur det kommer sig att brassarna kammat hem VM-guldet flertal gånger? Ta flyget hit så förstår du. 
Jag var med om ett av mina längsta hemresor från jobbet igår (3h) och då förstod jag varför. Trots U S E L T väder dvs regn och dimma, var massa brassar ute och dribbla boll. Är de på stranden spelar de volleyboll med fötterna. Gör det inte det pumpar de bröst, armar och ben på en allmänna strandgymmet. 


6) Familjära och generösa
De gör det mesta tillsammans och öppnar gärna sina hem för andra. Det har inte gått 1 vecka och vi har redan blivit bjudna på massa aktiviteter! Tänk om det kunde va så hemma.

1 kommentar:

  1. Opos k na exei pernate teleia fantazomai :)
    Thanos
    ps edo 3ekinise to kruo..stanna kvar!!!!
    Thanos

    SvaraRadera